Laat wereldchat gratis blijven!

Praat over Chronicles of Merlin of iets anders dat je bezig houdt!

Moderator: clymot

Laat wereldchat gratis blijven!

Berichtdoor faktor » zo apr 22, 2012 4:19 pm

Per vandaag is de wereldchat niet gratis meer. Een bericht kost nu 2 goud per keer.

De kracht van een game als Chronicles of Merlin kent zijn waarde uit een combinatie van strategie en RPG. Daarnaast is het sociaal aspect erg belangrijk. Iedereen wil tenslotte zijn ervaringen delen of andere spelers uitdagen, niet alleen in gevechten maar ook in een chat.

Nu de wereldchat niet meer gratis is wordt deze nauwelijks nog gebruikt. Bijna iedereen gebruikt zijn goud om extra functionaliteiten te ontsluiten zoals een extra bouwteam, trainingsvakje of simpelweg voor het omwisselen in zilver. Dit is dan ook geen oproep om dat niet meer te doen, elke waar naar zijn geld, echter door de wereldchat extra te belasten komt een zeer belangrijk aspect te vervallen. Bovendien wordt een oproep voor gemeenschappelijke gevechten zoals wraak en gesel niet meer aan iedereen bekend gemaakt. Hierdoor komt een groot deel van de gevechten te vervallen door een verminderd aantal deelnemers.

Ik vraag jullie dan ook te reageren op deze oproep, wellicht dat jullie meningen de makers van dit overigens prachtige spel tot ander inzicht kunnen leiden.

Groeten,
Faktor
faktor

Re: Laat wereldchat gratis blijven!

Berichtdoor kissmybutt » zo apr 22, 2012 4:23 pm

Ik ben het er mee eens!

Ik denk dat de kracht van dit spel, en dan vooral in onze server waar het nog niet zo druk is als op de internationale, vooral de chat is.
Nu dat de chat eigenlijk weg is vervalt voor veel mensen een deel van het plezier, en zullen mensen wegblijven of niet meer actief spelen.

Ik denk dat het van belang is om de chat weer open te gooien, zodat er weer interactie komt wat het plezier, en ook de inkomsten van de server zullen vergroten!

Mvg,
KMB
kissmybutt

Berichtdoor patrickb » zo apr 22, 2012 4:32 pm

Helemaal mee eens.

Zo kunnen wij nieuwe leden niet helpen en het doen van veldtochten met anderen wordt zo veel moeilijker.
Ik denk dat er al op genoeg plekken goud verdiend wordt door de makers.
Maar ik denk dat dit een punt kan zijn waarom mensen zouden stoppen met dit spel.
Ik heb al enkele dollars besteedt aan het spel, maar ik vertik het om dit te betalen om met mensen te praten.

Groet
PatrickB

PS: als je aangevallen wordt en je wint hoor je prestige te krijgen en niet de verliezer. Beetje vreemd.
patrickb

Berichtdoor turk61 » zo apr 22, 2012 4:47 pm

Ik geef je zeker gelijk dit is echt een onnodige betaling voor het spel en zorgt er natuurlijk ook voor dat je minder plezier in het spel krijgt...
turk61

Berichtdoor collide » zo apr 22, 2012 4:58 pm

de wereldchat moet idd gratis blijven, hiermee hou je mensen ook langer online en actiever al met al zijn er veel lange wachttijden, plus dat hierbij de nieuwe leden ook niet meer geholpen kunnen worden of alleen per e-mail wat de meeste beginners niet aandurven bang anderen lastig te vallen
collide

Berichtdoor jan100 » zo apr 22, 2012 5:17 pm

Op deze manier word het ook onmogelijk gemaakt voor nieuwe spelers om contact te leggen met andere speler en bondgenootschappen, de prijs van 2 goud per per bericht is terug gerekend naar euro's belachelijk hoog.
Deze wijze van werken zorgt er alleen maar voor dat mensen wegblijven en die er al zijn weggaan.
Per Saldo zorgt dit er voor dat er dus minder geld bij de ontwikkelaar aan de strijkstok blijft hangen.
Daarnaast is het spel veel saaier wet alle gevolgen van dien. Zoals bijv veel dislike's en negatief comentaar op facebook.
Voor je het weet is deze spelserver als sneeuw voor de zon verdwenen.

Al met al genoeg argumenten om de wereldchat weer gratis maken

Jan
jan100

Berichtdoor fastcar » zo apr 22, 2012 5:36 pm

Wtf,
Tot mijn grote verbijstering bleek vandaag dat er voor de worldchat in eens betaald moet worden. Hoe stupide kan men zijn.... Zeker voor de beginner, zoals ik, is de worldchat het medium om contact te maken met andere spelers. Middels deze contacten leert men het spel en ook de spelers kennen. Dit vergroot de binding met het spel en ook met de spelers.
Ik als beginneling tast zo af en toe volledig in het duister in het spel. Het kunnen stellen van vragen via de worldchat, of het simpelweg kunnen volgen van gesprekken, is een welkome toevoeging op het spel. Veel beginnende spelers zullen snel afhaken nu ze alleen maar op een forum terecht kunnen met vragen en ervaringen als ze vastlopen. Ik ben dan ook bang dat er een ijzige stilte zal ontstaan. Niet alleen omdat spelers het niet kunnen/willen betalen, maar vooral ook omdat er geen spelers meer zijn omdat men afhaakt. Op dat moment zal de verkoop aan goud wel helemaal instorten. Want dat zal de achterliggende gedachte wel weer zijn... mensen op welke manier dan ook zover krijgen dat men goud/spelersgeld gaat kopen......
fastcar

Berichtdoor jeffreys » zo apr 22, 2012 6:38 pm

ik ben het er mee eens de wereld chat gratis maken komt het spel ter goede

grtz jef
jeffreys

Berichtdoor dionhak » ma apr 23, 2012 12:37 pm

hellemaal mee eens dit is een stuk ongezzeliger en als je op het eind bent van een map bent kan je niet om hulp vragen zonder te betalen en niet iedereen heeft tijd om elke keer te kijken of anderen die aan het proberen te behalen zijn
groot nadeel dus
ik snap zowiezo niet waarom de wereld chat betaald moet zijn dat vindt ik persoonlijk geld trekerij
Ingame username: Dyen
dionhak

Berichtdoor heintje » ma apr 23, 2012 1:28 pm

Er zijn twee dingen.
Voor beginners is nou een belangrijke vraagbaak weg. Voor hun zou het mooi zijn als er een chat is. Ik stel voor dat er voor hun een chat komt waar alleen spelers die nog geen koninkrijk gekozen hebben in kunnen.

Verder ben ik niet tegen het betaald chatten op de wereld, al zou het wel mooi zijn als iedereen bijvoorbeeld 50 gratis reacties per dag krijgt. Met als ze op zijn een systeem melding zo dat je niet verongeluk over die 50 heen gaat.
heintje

Volgende

Keer terug naar Sociale Sectie

Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php